Dnešní doba přeje prodávajícím. Zvláště v některých lokalitách je nemovitostí nedostatek a proto dochází k tomu, že na jednu prodejní nabídku se reaguje několik kupujících se zájmem opravdu koupit.
A zde nastává komplikace. Makléř a majitel se musí rozhodnout, s kým uzavřou rezervační smlouvu. Bude to ten první, který řekl, že to bere, ten který má hotovost nebo ta rodina která mohla až v sobotu.
Jelikož majitel chce zpravidla prodat za co nejvyšší cenu je zde prostor uspořádat aukci.
A co z toho bude mít makléř?
Zde je pár důvodů proč se zakázkou i dále pracovat.
Pokud uspořádáte aukci, zájemci navyšují kupní cenu a majitel bude nadmíru spokojen. Vždyť mu prodáte nemovitost za víc peněz, než požadoval. A spokojený klient a jeho reference vás zase posouvají o krůček blíž získávat nemovitosti z doporučení a budovat si tím svou osobní značku „Profesionálního makléře“, který ví, co, jak a proč dělá.
Před uspořádáním aukce si lze s majitelem domluvit i nadstandartní odměnu. Přeci jen pro něj děláte nadstandartní službu. Je příjemné, když se cena v aukci vyšplhá například o 100.000 Kč výše. A vy s majitelem máte dohodnuté dělení 50/50 z navýšené ceny. Stejně tak pokud máte odměnu vyčíslenou v procentech, jde vám každé navýšení ceny do provize.
Výběr nejvyšší nabídky v e-aukci probíhá kultivovaně a férově. Všichni zájemci mají stejné výchozí podmínky. Možnost přihlásit se do aukce, činit nabídky a v případě nejvyššího podání uzavřít kupní smlouvu. Proto vše probíhá bez dohadování, kdo byl první na prohlídce, kdo první volal, kdo nabídl na místě vyšší cenu, kdo co slíbil a řek. Odpadají tak negativní emoce vůči prodávajícímu, makléři i neúspěšným zájemcům.